HISTORIA

1990 rok to początek naszej drogi...


Historia nasza jest powiązana ściśle z losami naszego kraju, dlatego musimy cofnąć się do roku 1990 i pokazać realia gospodarcze tamtych lat:

Część z was nie przeżyła cudownych kolejek społecznościowych
– odpowiednik dzisiejszego Facebooka,
– wielkich pieniędzy i milionerów na każdym kroku.

Mieliśmy miliony w portfelu, co nie sprawiało,
że byliśmy milionerami.

Banknoty z lat 90
ico_biznes.png

Zmiana ustroju w Polsce, czyli stworzenie gospodarki wolnorynkowej, reformy gospodarcze nazywane wielkim planem Balcerowicza spowodowały, że w jednym roku 600 tysięcy rodzin postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i otworzyć własne firmy!

1 stycznia 1990

Dwaj koledzy Jerzy Świątek i Tadeusz Szulc,
z kapitałem jak na owe czasy dość przyzwoitym - 5 milionów złotych
(to dzisiejsze 500 zł), podjeli decyzję, że wchodzą na rynek owoców egzotycznych: banany, pomarańcze, mandarynki...

ico_owoce.png Ale pojawił się problem
- owoce szybko się psują,
a chłodni jeszcze nie było  :)

7 sierpnia 1990 - data rozpoczęcia działalności, wpis do ewidencji działalności gospodarczej

Jeśli nie owoce,.... to jaki inny produkt?

Artykuły papiernicze, artykuły biurowe, proszki, mydła! Sprzedawały się doskonale a popyt przewyższył podaż.
Firma się rozwijała jedynie brak dostępności produktów na rynku przyspażał wspólnikom zmartwień

Biznes wsparty malutkim kredytem na 5 miliardów złotych (dzisiejsze 500 tys. zł), z oprocentowaniem bankowym powyżej 90%, spowodował przyspieszenie rozwoju firmy.

ico_bank.png

Pół roku później już wiedzieli, że w myśl słów Konfucjusza:
„Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał
pracować nawet przez 1 dzień w swoim życiu",
kochali swoją prace codziennie "piątek światek czy niedziela",
nawet przez 12 godzin dziennie.

Pierwsze salony i pierwsze ekspozycje

Mocny udział w sprzedaży detalicznej i hurtowej wykładzin dywanowych i PCV - umowy z fabrykami: LENTEX 27 stycznia 1992 roku, i OPOCZNO 1 lipca 1995 roku (dzisiejsze ROVESE)

1992

Pierwsze salony JETA

A CO W TYM CZASIE DZIAŁO SIĘ W POLSCE?

Zagrała pierwszy raz Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy zbierając, jak na owe czasy, pokaźne 1,5 mln dolarów i 2,5 mln złotych...

3 stycznia 1993

Denominacja w 1995, nowe banknoty

... a milionerzy przestali być już milionerami. Denominacja złotego
była faktem. Wczorajszy milion stał się 100 zł.

1995

Zapadła decyzja o zmianie formy prawnej firmy JETA.
Ze spółki cywilnej stała się podmiotem prawa handlowego
o statusie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
W myśl zasady, iż jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana.

2002

LOGO JETA

ZMIANA LOGO FIRMY

Ciężki wybór. Dwie agencje reklamowe zaproponowały swoja wizję marki i logo. Która lepsza? Decyzja zapadła. Wydaję się, że marka stała się bardziej rozpoznawalna a logo bardziej widzialne od innych w natłoku szarej reklamowej masy.

2009

Wprowadzenie systemu operacyjnego COMARCHA

Tzw. kombajn komputerowy, który miał robić wszystko, a na początku tylko tak kosztował. 3 miesiące - tyle miało trwać wprowadzenie systemu do stanu używalności. Nieprzespane noce, spotkania z szefami Comarch (firmy produkującej system), wymiana systemu na bardziej sprawny... i w końcu finał po 1,5 roku walki.

2013

FRANCZYZA

Zaczynamy mocno akcentować swoją obecność w pismach i na portalach branży franczyzowej. Udaję nam się znaleźć, a może bardziej to "Oni" w nas znajdują Partnera.

9 sierpnia 2011 roku podpisujemy pierwszą umowę franczyzową. Jest to dla naszej firmy duże organizacyjne i logistyczne wyzwanie.

2011

14-01.jpg

Początek roku 2015 to otwarcia kolejnych salonów łazienkowych JETA.

Salony we Wrocławiu, w Ostrowie Wielkopolskim, czy Jarocinie umacniają naszą pozycje lidera w branży łazienkowej na rynku południowej wielkopolski i dolnego śląska.

2015

Salony łazienek JETA to pełna oferta płytek ceramicznych cenionych polskich producentów takich jak Tubądzin, Paradyż, Cerrad, Cersanit, Opoczno, Nowa Gala, Ceramika Gres. Tym samym otwierając salon łazienkowy w Poznaniu możemy zaoferować naszym klientom już pełna ofertę.

2016

15-01.jpg

Sukces salonów franczyzowych to sukces przed wszystkim franczyzobiorców,
którzy wiedzą doskonale, że do sukcesu, szczególnie biznesowego,
nie ma żadnej windy. Trzeba iść po schodach.